Saturday, September 5, 2009

Mi-am furat cardul

Azi am facut ceva cumparaturi in Billa, din Liberty Center. Nu ca as vrea sa le fac reclama, daca le-am pus numele pe aici. Dar macar sa stiti locatia.

Si dupa ce am facut enorma suma de 50RON de cheltuit, hai la casa.

Cu ceva timp in urma, sa tot fie vreo 2-3 saptamani, am primit o instiintare din partea ING, cum ca Mastercardul meu este pe cale de a fi anulat, deoarece nu s-au efectuat tranzactii cu el in ultimele 6 luni. Ceea ce era adevarat, nu am folosit cardul asta niciodata. L-am luat doar ca backup, pentru tranzactiile de pe internet, daca am de gand sa fac vreuna, sau daca am nevoie in afara Romaniei, in cazul in care nu mi se accepta Visa.

Si cum nu am avut nevoie de el pana acum (cred ca i-am uitat si PIN-ul, dar asta trebuie sa o rezolv separat), am primit instiintarea de mai sus. De asemenea, m-au instruit ca sa fac o tranzactie la orice comerciant, in cazul in care vreau sa il pastrez, ca sa se reinnoiasca automat.

Bun, acum prezint Mastercardul la POS si introduc pin-ul pe care il stiam eu. Logic ca tranzactia a fost refuzata, dar eu banuiam ca nu e pinul corect, si i-am zis casierei sa mai efectueze inca o data tranzactia.

De curiozitate, m-am uitat pe hartia printata de POS, ca sa vad motivul esuarii. Iar acolo nu scria "Incorrect PIN", ci scria cu majuscule: "STOLEN CARD. RETAIN".

Calm, si mai curios acum sa vad ce o sa se intample, ii spun casierei sa anuleze tranzactia ca oricum POS-ul o va refuza, pentru ca scrie acolo ca acel card e furat. FURAT!

Iar casiera imi intinde Mastercardul si ma intreaba daca nu am al card pe care sa efectueze tranzactia.
Il iau pe asta inapoi, il pun linistit in portofel si ii dau Visa, de pe care fac toate cumparaturile.
Intre timp, mai repet de cateva ori, cu voce tare: "Card furat. Auzi ce scrie aici. Si cica trebuie retinut."

Mda, dezamagire totala.
Mi se da Visa inapoi, semnez bonul de tranzactie, imi iau cumparaturile si am putut pleca absolut linistit, fara sa ma intrebe nimeni, absolut nimic.
Ba chiar am mai si stat inca vreo 2-3 minute pana mi-am pus cumparaturile din carucior intr-o plasa.

Nu era nici o problema daca ajungeam la politie. Aveam si celelalte cardul emise pe numele meu si inclusiv buletinul.
Dar uite ca in Romania se angajeaza numai personal fara simt de raspundere, neinstruit si care nu stie o boaba de engleza.
Ca sa nu mai zic de Carrefour, unde dau din umeri in cel mai bun caz, atunci cand sunt intrebati de straini unde e una sau alta. Iar in cel mai rau caz, pur si simplu oamenii sunt ignorati, li se intoarce spatele sau chiar personalul pleaca de langa ei fara macar sa se uite o fractiune de secunda in spate.

Asta e, ne mai miram de ce nu injura altii.

0 comments: