Saturday, September 5, 2009

Inchiriez garsoniera, eu, proprietar nebun - partea a2a

Si cum spuneam in prima parte, imediat dupa ce a anulat nebunul contractul, am fugit repede la agentie, am semnat un act prin care se dovedeste ca am acordat deja comisionul, dar nu mi-l vreau inapoi decat in cazul in care nu mi se gaseste alta garsoniera in termen de o saptamana.

Daca tot eram la agentie, hai sa ne mai uitam peste oferte.
Si am gasit alta garsoniera, in Panduri, pe la 13 Septembrie.

Acolo, pretul era destul de mare fata de cealalta si mai venea si cu mobila: pat, biblioteca, dulap, aragaz si frigider.
Toate vechi, dar eu nu aveam nevoie de ele pentru ca am deja unele si vreau sa le iau cu mine.

Am vorbit initial cu sotul proprietarei, ne-am inteles cu el: el incerca sa scape de mobila, eu am zis ca as fi de acord sa ramana mobila, dar vreau sa fac renovari si sa pun aer conditionat si mai ales termopane.

Toata discutia a fost foarte rapida si avantajoasa mie.
Trebuia sa ne mai intalnim o data si cu sotia (proprietara) si cu prietena mea, ca sa luam ultimele decizii si sa facem ultimele retusuri.

Si iar supriza: nimic din ce discutasem nu mai era valabil.

- mi s-a spus initial ca renovari pot sa fac eu sau pot sa faca ei (termopane), cu scaderea chiriei in primul caz si cu mentinerea pretului actual in cel de-al doilea.
Dar proprietara sustinea ca nu vrea termopane, ca a auzit ea ca nu se mai aeriseste casa si apare mucegai. Nu conteaza ca atunci cand a vorbit cu agentul a spus ca are toate imbunatatirile, iar de fapt mintise cu nerusinare, plus ca era o mostenirie, nu bagasera nici o investitie in ea.
Geamuri vechi, varuiala veche, mobilier vechi, scartaia, iar salteaua patului trebuia neaparat schimbata.

- mi s-a spus un anumit pret, ca apoi sa mi se ceara mai mult, pentru ca imi lasa mobila in casa (de fapt ma forteaza sa o pastrez, desi eu am insistat ca nu am nevoie) si ca imi pun ei termopane, de care stiu ei ca sunt bune.

- am fost de acord initial ca putem sa o inchiriem pe termen lung (pana la 9 ani), cand de fapt, tanti vrea sa faca in cel mult 2 ani un cabinet de stomatologie pentru "fetita" ei, care tocmai a intrat la facultatea de stomatologie.

Da? In 2 ani de facultate poti sa profesezi? Asa tara de cacat am ajuns?

- am intrebat daca preferau sa inchirieze unei firme, pentru ca puteau obtine un pret mai bun, si au spus categoric nu.
Ei vroiau sa o inchirieze de fapt la niste studenti, chiar 2-3, ca aia au nevoie si daca sunt 2 isi pot permite.

Madam, pe vremea studentiei mele care nu e chiar asa departe, student inseamna cel mai amarat om, cel care nu face renovari in casa, ci cel care da petreceri, se pisa pe unde vrea, boraste pe unde vrea si strica cat poate de mult, pentru ca, toate alea nu sunt ale lui.

Succes cu studentii.

Eu gasisem o garsoniera complet mobilata modern, complet utilata modern (inclusiv aer conditionat, centrala termica, televiziune prin cablu, televizor si cablu de internet), cu doar 240 EUR, doar ca suprafata era prea mica pentru mine si pentru mobila pe care o am si eu.

Parca a innebunit lumea. Care criza?
Nu exista! Toata lumea creste preturile la apartamente si la chirii de parca ar fi sfarsitul lumii.
Si mai ales cei care nu le merita, cei care le-au mostenit, cei care vor sa inchirieze pe perioade scurte, cat sa ia banul si sa isi faca concediul la Majorca.

Apropo, feriti-va si de Valea Ialomitei. Acolo garsonierele sunt foarte vechi, nerenovate si fara balcon, dar cu toate acestea sunt foarte scumpe.
Si in majoritatea cazurilor de acolo, se ajunge la scandaluri pentru ca proprietarul vine in 2 saptamani sa mareasca chiria, impreuna cu toate rudele, ca nu cumva sa scape chiriasul.
Si dupa ce ai dat comisionul agentiei, dupa ce i-ai dat garantia proprietarului, dupa ce ai platit avansul de 1 sau 2 luni, te mai da si afara si e posibil de cele mai multe ori sa nu primesti inapoi NICI UN BAN.

De ce?:
- agentia considera ca tranzactia s-a efectuat, contractul a fost semnat, mai ales daca se face si schimb de numere de telefon intre proprietar si chirias. Ca atunci, cei doi pot continua afacerea pe la spatele agentiei.

- proprietarul ti-a cerut garantie de nu stiu ce, dar nu ti-o mai da inapoi, pentru ca a pierdut timpul cu tine si oricum ai locuit deja acolo

- proprietarul ti-a cerut avans de 1-2 luni, dar e posibil sa iti dea 1 luna inapoi sau chiar nimic, ca are spate bazat de tiganii lui
- etc.

Cascati ochii bine, si nu inchiriati fara contract la Circa Financiara.
Impozitul este de 12% si chiar puteti sa il platiti (nu il plateste proprietarul cum este normal, ca doar e interesul tau).

Daca refuza contract la financiar, la revedere ii spuneti.
Nu incercati alte metode (intelegeri, mita, contract de comodat) ca ramaneti si fara casa si cu banii luati.

0 comments: