Tuesday, January 15, 2008

Romanul e prost / fudul / snob

Duminica, 13 Ianuarie 2008 - am fost in Carrefour Orhideea.
Si pentru ca mezelurile ambalate si atarnate nu ma satisfaceau nici gastronomic si nici la pret, am decis sa cumpar din vitrina cu "varsate".

Cum asteptam eu cuminte sa imi vina randul, hop-top o cucoana se infige in mine si ma da la o parte din fata vitrinelor frigorifice.

Stupefiat de atata nesimtire, am cascat urechile la urmatoarea discutie dintre respectiva muiere si tanti vanzatoarea:
-...si din acesta vreau doua (2) felii (un salam in jur de 20 RON/kg)
- Doua? (2)
- Doua!
Taie vanzatoarea doua felii, le cantareste si le ambaleaza (4 RON)
-...iar din acesta inca 6 felii!
Se duce vanzatoarea inca o data la feliatorul automat si taie, evident, 6 felii de salam (tot vreo 23 RON/kg) pe care le cantareste (primele 3 felii erau vreo 4 RON, urmatoarele au crescut pretul la aproape 10 RON) si ambaleaza.

Nesimtita isi ia pachetelele (reamintesc ca erau vreo 14-15 RON in total) si pleaca.

Din spatele meu vine o domnisoara si ii spune aceleiasi vanzatoare:
- 100 de grame din acesta, va rog
- 100 de grame?
- 100!
Iar vanzatoarea binenteles ca se duce si taie cateva felii, ambaleaza cele 100 de grame si pleaca domnisoara.

Deja in acele momente, ma uitam in toate partile sa vad de unde vin baietii de la "camera ascunsa". Nimic. Totul era cat se poate de serios.

Parca si mai abitir, alta muiere (ce-o fi frate cu femeile astea?) vine si cere vreo cateva (tot fix 2 - doua) feliute din nu stiu ce preparat de mezeluri.

Eram cu gura cascata. Jur.

Era sa imi fac cruce, desi nu sunt credincios.
M-am gandit ca poate vine vreo sarbatoare. Nu vine prea curand.
M-am gandit ca respectivele aveau vreo petrecere si luau mostre de mezeluri sa vada barosanu' pe ce da banii (sau vreo nunta), daca ii convine sau nu haleala.
Dar totusi, 3 femei, fara legatura intre ele, si toate in maximum 30 de secunde?

In stanga mea, in vitrina frigorifica, erau niste preparate lumesti cu niste preturi stiintifico-fantastice: 50 RON/kg, 64 RON/kg, 115 RON/kg (500.000, 640.000 si 1 milion 1 suta 15 mii lei vechi).

Fix atunci vine unul cu nevasta si vorbea un pic cam plictisit:
- Hai sa luam din asta 200 de grame, din asta 100 si daca vrei draga, uite, asta arata mai bine, hai sa luam 300 de grame.

Fratilor, ce naiba se intampla?
Nu avem bani sa mancam, dar cumparam tot ce e mai scump?
Ne e rusine daca mancam salam de vara?

De ce sa dam sute de mii pe cateva felii sau grame, cand , cu 5 sau 8 lei poti sa iti iei un alt salam de jumatate de kilogram?

Sau poti sa iei altceva, o branza, o maslina, verdeturi?

I really don't get it!

Apropo, eu mi-am luat salam rustic: 400 grame = 8 RON (si e asa de bun love)

0 comments: