Friday, August 24, 2007

Mi-am luat bicicleta


Bine, nu mi-am luat-o acum, ci pe la inceputul lunii, cred ca pe 4 August, era intr-o sambata.

Pana atunci facusem toate informarile posibile: ce bicla, de unde, cu cat... mai putin cele tehnice, treburile alea pe care le faci atunci cand o cumperi efectiv: unde trebuie sa te uiti, unde trebuie sa pui mana sa verifici, unde nu trebuie, ce intrebari trebuie sa pui vanzatorului, la ce intrebari de-ale lui trebuie sa te faci ca ploua, etc. de genul asta.

Dupa ce am cautat o luna sau doua pe la Cora si Carrefour (bicla imi trebuie pentru mers la serviciu, deci pe strada - intr-adevar, in Bucuresti strada este mai smechera un pic in sensul ca nu este dreapta nici la 2 ore dupa asfaltare - si mai putin pentru sarit rampe, alergat prin parcuri, dealuri, fente, afisat cu ea pe strada) am decis sa ma duc si la niste depozite prin Vitan, pe langa targ.

Dupa ce am coborat din autobuzul 123, am mai mers un pic pana am ajuns la primul depozit.
Aveau aia la biciclete... Vestea buna era ca pe langa bugetul meu alocat de 400 RON pentru o troaca completa aveau si unele mai ieftine, de la 250 spre 350 RON (astea erau mai chelioase la optiuni).

Ma gandeam sa cumpar una deja echipata cu tot ce trebuie, sau sa gasesc una mai simpla si apoi sa ii atasez eu diverse, sau sa ii schimb partile necorespunzatoare. Peste tot gasesti chinezarii proaste (exista si din alea bune, dar mai putine si in anumite domenii), asa ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ.

Vestea proasta era ca toate bicicletele alea de acolo (si erau unele misto pentru care eram dispus sa mai adaug la buget) stateau in aer liber. Si dupa ce le-am vazut pe toate (cam 100) ca aveau rugina sanatoasa pe ele... am luat-o frumos pe strada in cautarea altui magazin.

Spuneam mai devreme de socotelile facute acasa.
Am cautat pe multe site-uri de profil (vezi notele de subsol), am cautat pe forumuri si am inteles ca nu trebuie sa ma ating de DHS si FirstBike.
Ei bine, magazin FirstBike era pe Mihalache, pe langa serviciu si mi-am permis sa dau o tura pe acolo sa vad cum e treaba.
Si gasisem o bicicleta destul de frumoasa, cu multe aceesorii, cu portbagaj, cu cos, dar cand am auzit ca era doar 250 RON am lasat-o balta. Nu aveam de gand sa merg doar o luna cu ea si chiar daca rezista un an sa zicem, nu aveam de gand sa stau sa repar, sa trebaluiesc la ea din cine stie ce saptamana in alta.

La DHS pe site vazusem multe modele care ma atrageau, dar cand am ajuns in magazine (am ajuns si pe langa Dioda, unde niste pusti isi configurau o troaca fara accesorii la vreo 1500 RON - adica 15 milioane ) am constatat ca nu sunt disponibile decat vreo 2-3 modele la fiecare categorie de 280, 370 si 450 RON, ultimele doua fiind cu suspensii.

Adica aia la 280 era fara nici un accesoriu in afara de catadioptrii si ochi de pisica, schimbatoarele aratau noname si chiar nu aveau nici un nume pe ele, iar pe altele scria Shimano, dar nuuuuuuuu creeeeed maa.

Ce sa mai zic de alea cu suspensii. La banii astia ma asteptam sa se rupa exact la iesirea din scarfur.
Pacat ca cei de la DHS nu au magazinul lor prin Bucuresti (sau am fost eu idiot si nu am gasit).
Later Edit: se pare ca e un depozit DHS chiar la iesirea pe autostrada A1, pana in Carrefour, chiar pana in calea ferata de la soseaua de centura (se vede pe dreapta de pe pod).

De ce m-am hotarat la DHS desi toata lumea urla sa nu se cumpere astfel de trotinete: pai, dat fiind destinatia ei de mers pe strada, 20 km zilnic dus-intors serviciu, iar bugetul era cel pe care vi l-am spus de 400 RON, o alternativa nu exista (nu multumesc, nu caut second-hand si nici furate de afara).

Bicicleta de 280RON din Carrefour am gasit-o la un magazin in Vitan la doar 245RON. Arata mai mai bine decat altele chiar daca era ultima de acolo.

Asa ca am luat-o si am inceput sa: schimb pedalele de plastic cu unele simple de aluminiu, atasat lampa spate cu senzor pe frana, atasat lampa fata, atasat aparatoare plastic din alea scurte, ca lungi nu aveau, intrebat de aparatoare de lant - primit raspuns ca nu se poate atasa deloc, rupt curu' pe saua aia subtire si tare pana la prima intersectie si inapoi la magazin, rugat baietii sa mi-o regleze un pic si uraaaa: mi-am luat bicicleta.

Nu va mai zic ca drumul pana acasa a fost calvar: curu' era rupt deja dar incepea sa doara sanatos, coarnele se desfaceau si incepeau sa se rasuceasca in jos, rampa de la Unirii - Cosbuc catre Trafic Greu a supus picioarele mele sedentare la un adevarat supliciu. Plus ca erau sa intre in mine cateva masini.

Si povestea continua: am plecat in Carrefour sa imi mai cumpar cate ceva.
1. pompa de masina cu manometru: 13 RON - afacere
2. 6 ron: alt antifurt dupa ce primul s-a rupt la a doua utilizare (era dat gratis de vanzatori ) dupa ce am rugat un tip sa fie amabil si sa ataseze si bicicleta mea la antifurtul lui
3. vitezometru nu am gasit (eh, asa la misto, sa stiu si eu in cat timp ajung la munca)
4. 30 ron: sa noua cu arcuri (chiar daca scartaie)
5. 35 ron: casca galbena de role, ca de bicicleta nu se fabrica
6. portbagaj nu am gasit
7. cos nu am gasit
8. trusa de chei nu am gasit

In cele din urma am gasit portbagaj in piata la Rahova si o trusa cu cateva chei fixe-inelare la un magazin auto.
Cos am vazut in Cora dar ma mai gandesc un pic, ca ma descurc bine doar cu portbagajul. Poate cosul o sa ma faca sa zgarii un pic masinile.

In total , afacerea m-a costat:
bicla + aparatori + pedale + lampa fata + lampa spate + pompa + casca + sa + chei = 400RON
Eu zic ca am iesit bine cu treaba asta.

In afara de faptul ca dupa o luna de folosire nu s-au consumat decat sabotii de frana de pe spate (pe jumatate, ca ma dau pe coasta Cotroceniului), in rest merge foarte bine, fara zgomot, fara greutate.

Iar povestea tot continua.
In prima zi erau sa dea vreo 2 soferi peste mine, dar din vina mea, ca nu m-am uitat pe unde sa merg.
In a doua zi au fost vreo 4, dar tot de 2 ori am fost eu vinovat (de parca asta mai conteaza atunci cand esti pe jos).

Acum, rata erorilor personale s-a redus la 1 greseala / saptamana.
Tot nu conteaza treaba asta si nu ar conta nici daca as merge perfect tot timpul.

Pentru ca:
- taximetristii imi taie fata mereu
- taximetristii nu semnalizeaza
- la stop nu e decat unul care semnalizeaza, restul de 5 dupa el imi vor taia fata ca sa vireze dreapta (asta daca nu sunt eu mai rapid)
- pizdele (si imi cer scuze daca am facut pe cineva pizda si are altceva atasat in fata) imi taie fata oricum, indiferent daca semnalizeaza sau nu, sau daca sunt in spatele meu la cel putin 100 de metri: claxoneaza disperat, claxoneaza langa mine ca sa imi creasca pulsul si poate o sa gresesc ceva, apoi urmeaza procedura de "luat fata" intr-un ritm cat mai lent, ca sa nu am timp sa franez decat in ultima secunda
- de RATB ce sa mai zic, ei sunt regii soselelor
- pietonii se uita in directia opusa masinilor

Nota 1: pizda: acea femeie proasta, indiferent ce masina are (Jeep sau Tico sau broasca) care nu stie soferie, careia ii e frica in masina de cainii care latra in exteriorul masinii, care vorbeste la telefon in timp ce conduce si/sau se fardeaza, care e prea scunda si nu vede peste capota si in nici un caz in spatele masinii, care nu stie sa isi regleze directia, viteza, frana, oglinzile, perceptiile in functie de conditiile de trafic.

Poate o sa credeti ca sunt misogin, sovin si porc (ca sa citez pe cineva).
Ei bine, sunt si nu ma deranjeaza, atat timp cat prietena mea uraste femeile mai mult decat mine si cazul fericit: din aceleasi motive.

Dupa toate astea, pana la urmatorul update sau urmatoatea frustrare postata, va urez "Un mers placut pe strada" si sa cascati ochii si urechile foarte bine: nu se stie cand poate sa va cada o caramida in cap de la vreun bloc in constructie.

Nota 2: ajutoare si nu prea

http://www.dhsbike.ro/
http://www.mybike.ro/
http://www.shimano.com/
http://www.coloradocyclist.com/bikefit/
http://www.marinbikes.com/
http://www.sram.com/en/rockshox/
http://www.spinergy.com/Bicycle/Index.aspx
http://www.specialized.com/

17 comments:

Anonymous said...

nu-s anonim , dar nici cont nu imi fac. Eu sunt Stefan, ....sofer. ncii nu am dat peste vre-un biciclist, nici vre-unul nu mi-a zgariat masina (Logan). Si pt ce? pt ca daca ii vad in oglinda cand trec pe langa mine , le mai fac un pic de loc in banda, asemeni si motoarelor. Si scriu aici pt ca maine imi cumpar si eu casca si bicla, sa ma duc la serviciu (ducem-as dus sa ma duc ca nu mai am loc in trafic de masini), si mi-e tarsha sa nu ma iau la pumni cu vre-un sofer, caci imi e mai drag de picioarele mele decat de banii de bicicleta. Man : good point at the woman driving! nuts...veeeeery nuts! Eu am sa ii dau masina neveste-mii, sa se ia ea la cearta cu toate celelalte pe strada, caci eu nu mai am rabdare. Si te salut, ori macar pe primul biciclist pe care il intalnesc! noroc baieti;
eu nu am PS si note de subsol, dar la mine la institut, pe banda de biciclete parcheaza vro 30 masini, colt cu Casa poporului, am promis la 2-3 sefi ca am sa le zgarii cate ceva, ...aripi, portiere...etc
Real PS: nu incercati sa scrieti cu "<" in loc de (, message error Tag not suported. na' ca am si eu PS


Anonymous said...

tot eu sunt. de unde imi cumpar un vitezometru ?


catacc said...

pai cauta in Carrefour sau Cora si daca nu te satisfac chestiile alea ieftine (eu zic ca nu iti trebuie cine stie ce scula, dar fiecare cu piticii lui), mai cauta pe site-urile de profil despre ciclism, de la noi.


Author said...

Am ras teribil de peripetiile tale.
Sa ne tii la curent cu bicla.
Zi-le, Loredana!

Am gasit un site f. intresant despre mersul pe bicicleta si intretinere:
http://sheldonbrown.com/starting.html

Have fun!


Anonymous said...

tu vrei sa-mi spui sa imi iau un vitezometru digital cu 46$ de pesite? oricum ne oprim busc si stationam pe nde apucam, (sa ma fi vazut la urdiste ieri cu velocipedu pe strada !)


lorivankenobi said...

Salut Anonymous!
Io mi-am luat ciclocomputer de la magazinul Doua roti de pe Berzei, cu 24 lei noi :).Fabricat de Kelly's, merge snur :). site-ul e www.douaroti.ro, da' mai trebe finisat. Bafta la dat din pedale.


Anonymous said...

anonimus! (stefan)
ma duc sa imi iau, citesc si site-ul doo roti. vb maine, acum astept sa se usuce pe jos, de maine 20 gr afara, perfect, back in business


catacc said...

Am vazut modelele, am incercat si doua copii, din scarfur si din piata de la tarabe si nu m-au satisfacut: se resetau cand le conectai pe ghidon.

Asa ca ma gandesc ca si cele de la magazinul ala trebuie verificate temeinic.


Anonymous said...

anonymous ! (stefan)
ok, nu stiu daca sunt kg-mele de vina, dau modul meu de a pedala, dar ...AM RUPT O PEDALA, partea de cauciuc, nu bratul. so....va recomand, chiar daca va cumparati o bicicleta, incercati sa va puneti pe ea lucruri de buna calitate. uite de exemplu pedala: sa fie pe coroane, nu rulmenti sau frecare directa, si mai ales am gasit un model de pedala dintr-un material f.greu casant, seamana cu manerul de la cutit. altceva? odata cu mine si-a mai cumparat cineva bicicleta, acesta din urma a reusit sa rupa manerul de frana, se gasesc si pt asta piese MULT MAI BUNE. ...eu am sfarsit prin a sparge protectia de la foaie, aia care nu te lasa s iti agati blugii in lant.... plastic ordinar. zilele astea caut ceva mai solid, optez metal


catacc said...

eu am schimbat imediat pedalele cu unele metalice, pe coroane. din aceleamodel vechi, ca la bicicletele lu' tata

lunile trecute a reusit un coleg sa isi strice si el pedalele, pentru ca le avea pe bile. da, doar bile erau inauntru, nu si coroane metalice. asa intra mai usor praful si alte alea si te trezesti ca ti se blocheaza pedalele cand ti-e lumea mai draga, cat pe aci sa vii in nas

apropo, unde ai gasit aparatoare pentru lant?


pjag said...

nus daca e cel mai bun loc sa pun intrebarea asta dar ... fiind noob asta e : cum draq se scot pedalele ... de 3 ore ma chinui sa imi dau seama si nu reusesc ... poate cineva se milostiveste de mine si imi da un raspuns


catacc said...

pai le desfaci cu cheia.
si se desfac in sensul invers rotatiei normale, adica cea din dreapta se desface inainte (sens orar), iar cea din stanga, spre inapoi (sens invers orar-trigonometric)
cred ca am zis bine


Anonymous said...

Anonymous : Stefan
pedalele se schimba cu cheia de 15, amplasata intre baza pedalei si bratul de la butuc. numai ca ATENTIE: pedalele au shuruburi infiletate invers: una se desface intr-un sens, iar a 2-a in sens invers. incercarea de a monta o pedala prin insurubare intr-un filet invers duce la ruperea filetelor acesteia, iar prin distrugerea lor risti sa iti cumperi atat pedale noi cat si brate noi (la pedale)


Unknown said...

salut, daca poti sa-mi spui si mie pe unde e mai exact depozitul de pe linia lui 123 si cam ce fel de biciclete se gasesc pe acolo... multumesc anticipat Mihai.


catacc said...

depozitul sunt de fapt 2 magazine, unul langa altul.
nu sunt pe linia lui 123. sunt exact inainte de intersectia de la targul vitan (cum vii de la unirii) - pe partea dreapta.

iar dupa intersectie, imediat dupa targul vitan, pe partea stanga, mai sunt 2-3 magazine.


Unknown said...

Autorul articolului spune ca trebuie sa fugim de biciletele Ieftine si de anumite marci (DHS si FirstBike); eu nu sunt de parere ca tot ce este ieftin este si prost si sa nu iti cumperi un lucru pe motivul ca este prea ieftin, care chiar daca iti place produsul respectiv. Eu am un DHS ieftin de 2 ani si jumatate si sunt foarte multumit de ea pana acum. Oricum in acesti 2 ani si jumatate de cand o am si-a scos deja pretul de achizitie cu varf si indesat. Sa nu fiu considerat ca fac reclama; sunt doar un fericit posesor de bicicleta ieftina si buna, cum sunt atatea alte marci de produse; intr-adevar regulile consumiste de piata ne indeamna sa cumparam marca, dar regula asta nu este valabila intotdeauna - parerea mea.


catacc said...

Salutare.

Inca am aceeasi bicicleta din postul de mai sus si inca mai merg cu ea.
Asta nu inseamna ca nu are unele defecte si jocuri si greutati de functionat, dar inca mai merge.
De la cei 250 RON cat am dat pe ea atunci, cred ca ama ajuns in total la vreo 600 cu toate schimbarile si adaugirile.

Dar totusi, daca vrei sa nu mai schimbi atat de des componente, e bine sa urci un pic pe scara criteriului de pret.
E mai buna una mai scumpa (nu cu mult, nu comparam 250RON cu 2500 sau 4000 sau mai mult), de cele mai multe ori este gandita un pic mai bine iar piesele sunt mai de calitate.